Dit is het archief van Xboxworld V3.

Bezoek Xboxworld.nl voor de laatste updates.
Review: Outlast
Artikel: XBW Terugblik: De Guitar Hero serie
Review: Enemy Front
Review: Transformers: Rise of the Dark Spark
Artikel: Xboxworld beta is open!
Artikelen

XBW Terugblik: De Guitar Hero serie XBW Terugblik: De Guitar Hero serie
Xboxworld beta is open! Xboxworld beta is open!

Reviews

Outlast Outlast
Enemy Front Enemy Front
Transformers: Rise of the Dark Spark Transformers: Rise of the Dark Spark
Murdered: Soul Suspect Murdered: Soul Suspect
UFC UFC
MotoGP 14 MotoGP 14
Tour de France 2014 Tour de France 2014
Sixty Second Shooter Prime Sixty Second Shooter Prime

Meer Artikelen Meer Artikelen

Xboxworld komend weekend off-line voor onderhoud! Xboxworld komend weekend off-line voor onderhoud!
XBW Review: Outlast XBW Review: Outlast
XBW Terugblik: De Guitar Hero serie XBW Terugblik: De Guitar Hero serie
XBW Review: Enemy Front XBW Review: Enemy Front
XBW Review: Transformers: Rise of the Dark Spark XBW Review: Transformers: Rise of the Dark Spark
Bekijk de MS Gamescom Conferentie nu live! Bekijk de MS Gamescom Conferentie nu live!
Xboxworld beta is open! Xboxworld beta is open!
Bekijk de nieuwe Call of Duty: Advanced Warfare multiplayer Bekijk de nieuwe Call of Duty: Advanced Warfare...
Eerste gameplay trailer van Dead Island 2 Eerste gameplay trailer van Dead Island 2
Zie de Shadow Warrior Xbox One trailer en screenshots Zie de Shadow Warrior Xbox One trailer en scree...

Meer Nieuws Meer Nieuws

BioShock Infinite
 
BioShock Infinite
 
Platforms
Xbox 360
 
Uitgever
2K Games
 
Developer
Irrational Games
 
Genre
Eerste persoons shooter
 
Release datum
Xbox 360
Reeds verschenen
 
Waardering
Geweldig
Geweldig


 
Meer info Meer info

Naar Forum Naar Forum

 
Gepost door Ruben Correa Alves op 19 februari, 2014
Irrational Games maakt doorstart met slechts 15 werknemers

Irrational Games gaat zich na de herstructurering storten op kleinere games met een hogere replay value voor de hardcore gamer.


Dat schreef Ken Levine, de man achter Bioshock en BioShock Infinite, op de website van Irrational Games. Binnenkort wordt het verhaal van BioShock Infinite afgesloten waarna de herstructurering zal plaats vinden.

"I am winding down Irrational Games as you know it. I'll be starting a smaller, more entrepreneurial endeavor at Take-Two. That is going to mean parting ways with all but about fifteen members of the Irrational team. There's no great way to lay people off, and our first concern is to make sure that the people who are leaving have as much support as we can give them during this transition."

"While I'm deeply proud of what we've accomplished together, my passion has turned to making a different kind of game than we've done before. To meet the challenge ahead, I need to refocus my energy on a smaller team with a flatter structure and a more direct relationship with gamers."


Wel wordt er gemeld dat er voor wordt gezorgd dat de werknemers die niet bij Irrational Games terecht komen kans krijgen ergens anders verder te gaan.


27/06/13 - BioShock Infinite DLC is in aantocht 11/04/13 - XBW Review: Bioshock Infinite 15/03/13 - Genieten geblazen met Infinite - False Shephe... 31/01/13 - Nieuwe trailer van BioShock Infinite - City i... 28/01/13 - Nieuwe video van BioShock Infinite
Rbz NL zegt:
24/02/2014
Waar gaat het toch heen met de wereld als een 'game' als Flappy Bird bakken met geld in het laatje brengt, en de ontwikkelaar van een van de beste series van de afgelopen jaren in het stof moet bijten?
25/02/2014
Kost meer geld dan het lijkt. Zelfs als een game succesvol is betekent dat niet dat de bedrijven uit de problemen blijven. Stel dat je als bedrijf per werknemer 3000$ per maand kwijt bent (wat niet veel is voor de AAA markt) en je werkt met 50 man 2 jaar aan een game. 50 x 3000 = 150000 voor een maand. Dat x 24 maanden en je zit op 3.600.000$. Natuurlijk werk niet iedereen de hele development cycle aan het project. Op een gegeven moment zijn componenten gewoon klaar dus die kosten zullen wel lager uitvallen. Maar er komen nog licentie kosten, promotie kosten en distributie kosten bij kijken.

Publishers geven wel vaak budget, maar niet altijd genoeg. Kortom bedrijven worden groot, gamers willen meer, het moet mooier, groter en beter maar wel voor de zelfde prijs. Kosten gaan voor de dev omhoog maar de omzet niet dus krijgen we dit helaas.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Nog geen login? registreer je dan eerst.
 
nCode World Domination True