[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Yellow 13

Yellow 13 QOTY 2019 XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    2.706
    Weet niet eens meer hoe ik daar heet. Menorius of Yellow13NL geloof ik. Menora niet volgens mij. Lange tijd niet geüpdate, maar het moeten ruim veertig boeken zijn, meeste series.

Wat zoek je precies? Matterhorn van Karl Marlantes is echt een boek van het decennium wat mij betreft. Moet je echt gelezen hebben. De man heeft zelf ervaringen in de Vietnam oorlog en als je het boek gelezen hebt, snap je al ruimschoots waarom die man er dertig jaar over gedaan heeft om het af te krijgen. Als roman vind ik het niveau Pullitzer prijs, maar weet niet of die organisatie dat ook doet voor geromantiseerde verhalen. In ieder geval raar dat ik nooit iemand anders hier over het boek gehoord heb.

Als andere tip is de spannende doemdag serie van Glenn Cooper goed. Het eerste boek steekt erg goed in elkaar, daarna iets minder. Steve Berry en James Rollins lezen ook heerlijk weg. En als je het boek De Laatste Tempelier van Raymond Khoury kan vinden, dan heb je één van de beste openingen in een boek in jaren. Veel geschiedenis, maar daar ben ik dan ook gek op.

Matterhorn is echt een pre boven alle andere boeken. :)

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    2.612
    Ik zie net pas dat de nieuwe Stuart Turton eind dit jaar uitkomt! Excited!
    Ben een instant fan geworden van de man na Evelyn Hardcastle.

3. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    5
    Is de vertaling van Evelyn Hardcastle goed?
    Lees meer en meer in het Engels maar heb altijd het gevoel dat ik zaken mis door de taal zelf. Dit tegenover dat ik slechte vetalingen echt haat. (jemig, nou, en dergelijke in zinnen)

Momenteel bezig in The Way of Kings (Engels) van Brandon Sanderson. Fantasy aanrader!

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    652
    Ik heb Hardcastle in het Engels gelezen, maar als je denkt veel zaken te missen door de taal, dan zou ik deze lekker in het Nederlands lezen. Het is al een lastig boek met zo'n 30-40 personages om te onthouden, dan zou ik me geen zorgen willen maken over de taal.

5. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    5
    Top! Wordt mijn volgende to read, ik ben benieuwd :thumbs:

ArtificialFaith vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina