1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja zo staat het er. Het is een reader trouwens. Als ze naar het boek verwijzen, dan verwijzen ze naar Head First Java (overigens ook een slecht boek).

    Hoe zouden jullie het dan doen?
     
  2. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo zou ik het dan doen, van de opdracht uitgaand. Als ik meer regels in de main mocht hebben zou ik het zo doen:
    Een klasse maken met method dobbel()
    In de main die method 3x aanroepen en het resultaat dan weergeven van uit de main.

    Als ik zelf zoiets zou willen maken (dus zonder de regels van de opdracht) zou ik er niet eens een klasse van maken. Gewoon een dobbel method, of driekeer die random functie aanroepen (dus alles in de main).
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2012
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    20.666
    Leuk Bevonden:
    6.114
    [​IMG]

    Jeej! (Aan het hobbyen)

    Code:
      .inesprg 1   
      .ineschr 1   
      .inesmap 0   
      .inesmir 1   
      
    
    ;;;;;;;;;;;;;;;
    
        
      .bank 0
      .org $C000 
    RESET:
      SEI          
      CLD          
      LDX #$40
      STX $4017    
      LDX #$FF
      TXS          
      INX          
      STX $2000    
      STX $2001    
      STX $4010    
    
    vblankwait1:       
      BIT $2002
      BPL vblankwait1
    
    clrmem:
      LDA #$00
      STA $0000, x
      STA $0100, x
      STA $0300, x
      STA $0400, x
      STA $0500, x
      STA $0600, x
      STA $0700, x
      LDA #$FE
      STA $0200, x    
      INX
      BNE clrmem
       
    vblankwait2:      
      BIT $2002
      BPL vblankwait2
    
    
    
    
    LoadPalettes:
      LDA $2002    
      LDA #$3F
      STA $2006    
      LDA #$00
      STA $2006    
      LDX #$00
    LoadPalettesLoop:
      LDA palette, x        
      STA $2007             
      INX                  
      CPX #$20            
      BNE LoadPalettesLoop  
    
    
    
      LDA #$80
      STA $0200        
      STA $0203        
      LDA #$00
      STA $0201        
      STA $0202       
    
      LDA #$80
      STA $0204
      LDA #$88
      STA $0207
      LDA #$01
      STA $0205
      LDA #$00
      STA $0206
    
      LDA #$88
      STA $0208
      LDA #$80
      STA $020B
      LDA #$02
      STA $0209
      LDA #$00
      STA $020A
    
      LDA #$88
      STA $020C
      LDA #$88
      STA $020F
      LDA #$03
      STA $020D
      LDA #$00
      STA $020E
    
      LDA #$90
      STA $0210
      LDA #$80
      STA $0213
      LDA #$04
      STA $0211
      LDA #$00
      STA $0212
    
      LDA #$90
      STA $0214
      LDA #$88
      STA $0217
      LDA #$05
      STA $0215
      LDA #$00
      STA $0216
    
      LDA #$98
      STA $0218
      LDA #$80
      STA $021B
      LDA #$06
      STA $0219
      LDA #$00
      STA $021A
    
      LDA #$98
      STA $021C
      LDA #$88
      STA $021F
      LDA #$07
      STA $021D
      LDA #$00
      STA $021E
    
      LDA #%10000000   
      STA $2000
    
      LDA #%00010000   
      STA $2001
    
    Forever:
      JMP Forever     
      
     
    
    NMI:
      LDA #$00
      STA $2003  
      LDA #$02
      STA $4014  
      
      RTI        
     
    ;;;;;;;;;;;;;;  
      
      
      
      .bank 1
      .org $E000
    palette:
      .db $0F,$31,$32,$33,$0F,$35,$36,$37,$0F,$39,$3A,$3B,$0F,$3D,$3E,$0F
      .db $0F,$1C,$15,$14,$0F,$02,$38,$3C,$0F,$1C,$15,$14,$0F,$02,$38,$3C
    
    
      .org $FFFA     
      .dw NMI        
                       
      .dw RESET     
                       
      .dw 0          
      
      
    ;;;;;;;;;;;;;;  
      
      
      .bank 2
      .org $0000
      .incbin "mario.chr"   

    Even de goede kleuren vinden.
     
  4. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is dat voor taal? Doet me denken aan assembly maar herken helemaal niks :eek:
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    20.666
    Leuk Bevonden:
    6.114
    Het is ook NES assembler. ;)

    Edit:

    Zo is hij al iets beter:

    [​IMG]
     
  6. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Oeh nice :D
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    20.666
    Leuk Bevonden:
    6.114
    Het is inderdaad wel tof. Ik heb al eens eerder assembler gebruikt met puur tekst, nummer en berekeningen (en zonder al het geinitialiseer van PPU's etc eromheen), maar dit is toch een stukje intensiever, haha.
     
  8. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Cool, ik ben tijdens Techdays naar een sessie geweest waarin iemand vertelde hierover. Het was erg interessant, maar ik begin er niet aan :p

    Hier kun je hem ook bekijken, misschien heb je er wat aan:
    http://channel9.msdn.com/Events/TechDays/Techdays-2012-the-Netherlands/2431
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    20.666
    Leuk Bevonden:
    6.114
    Buiten dat het over emulation in C# icm met XNA gaat faalt die gast ook nog eens enorm. Er zit helemaal geen Z80 CPU in de NES, maar een 6502 variant. Wat ik hier heb gemaakt staat hier los van, aangezien dit in assembly is, zoals het ook echt gedaan werd back in the days.
     
  10. Bacci

    Bacci Active Member

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand die me hier kan helpen met (game)programmeren?, ik ben nu bezig met tetris (practicumopdracht), ik gebruik microsoft visual studio 2010.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Misschien kun je beter je probleem omschrijven.
     
  12. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ok, dus.

    Ik heb een stukje code:

    Code:
    array_keys($filename_md5_array,$file_hash);
    var_dump($filename_md5_array); = array(1) { [0]=> string(32) "c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b" }

    echo $file_hash; = c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b

    Zou moeten matchen, zou je denken? Niet dus, ik krijg hier gewoon een leeg resultaat op terug. Het grappige is, als ik in de array_keys() $file_hash vervang met de daadwerkelijke hash (c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b dus), dan werkt het wel. Ik word gek, iemand enig idee waar het aan kan liggen?

    Ter info, $file_hash is een $_GET variable.

    edit: nevermind, fucking newlines..
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    hallo

    ik ben met een timer interval bezig

    setInterval(function() {
    calldata();
    alert("test");

    }, 1000);

    om de seconde krijg ik het bericht hoi

    hoe kan ik deze laten stoppen? (en later weer starten?)
     
  14. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik het me goed herinner:
    Code:
    var timer = setInterval(function() { alert("hoi"); }, 1000);
    
    // stoppen:
    clearInterval(timer);
    
     
  15. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoi

    Bedankt Starten lukt wel maar stoppen.. nee hoor:mad: o wacht ik heb het hij staat in een functie
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2012
  16. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk voor 20 klassen alle methoden, instantievariablen en constructoren gaan voorzien van javadoc inc. invarianten, precondities en postcondities.:F:
     
  17. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Had je het maar moeten toevoegen toen je de methoden schreef 8)
    Nee ik weet wat je bedoelt, heb het vorig jaar ook ergens voor een schoolopdracht moeten doen. Zit je twee uur lang aan één stuk door commentaar te typen op obvious methoden.
     
  18. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja moet dus beiden doen, code schrijven vind ik wel leuk maar de java doc.=(
    Krijg je dus javadoc zoals dit:
    /**
    *The regular flight that is associated with this booking
    *@invariant regularflight != null
    */
    private RegularFlight regularflight;
    :'-(
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Krijg je ook lekker leesbare code van :x
    Als je goede benamingen kiest heb je maar zeer minimaal commentaar nodig. Laat je docenten Clean Code van Robert C. Martin maar gaan lezen.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    20.666
    Leuk Bevonden:
    6.114
    Net een Bogosort algoritme geschreven. Ik kwam het met een klasgenoot toevallig tegen, wat een geniaal sorteeralgoritme. _O_

    Code:
    while not isInOrder(deck):
        shuffle(deck)
    [yt]OwClkKrwMmU[/yt]

    :+
     

Deel Deze Pagina