1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    452
    Heb nu deze calculator gebruikt: https://www.muscleandstrength.com/tools/bmr-calculator
    Drie keer per week full body valt gewoon onder very active? Mijn intensiteit tijdens de training is hoog, maar het zijn wel maar drie dagen: dan zou ik een behoefte hebben van 3300 kcal op 82.5kg bij 178cm. Heb voor vandaag bijvoorbeeld zo veel mogelijk berekend via myfitnesspal en zit op 2000 kcal nu, waarvan 500ml Chocomel die ik alleen op trainingsdagen drink. Zal dus best wel eens kunnen dat ik te weinig kcal binnenkrijg.
    Vetten zijn wel ziekelijk hoog, kut pindakaas. :+
     
  2. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Lijkt mij aardig veel. Ik ben 1.81m en heb maar 2500kcal nodig bij 70kg.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176


    Ben nog steeds niet tevreden over mn vorm. Probeer ermee te spelen, heupen, hoe wijd ik sta etc. Maar kracht, snelheid en grip no problem. Volgende week voor minimaal 190 pull gaan
     
    Kevf vindt dit leuk.
  4. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ziet er prima uit toch? Zou alleen die hyperextensie op het einde achterwege laten..
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Niet eens echt gezien. Gebeurt denk ik automatisch als ik mn bal naar voren wil duwen. Zal erop letten inderdaad
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ging wel ok vandaag. 145x3. Over 2 weken voor een 160 gaan denk ik

     
    Kevf vindt dit leuk.
  7. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Het handschoentjes gehalte ligt wel hoog in jouw gym.
     
    Reckuuza en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ze hebben allemaal smetvrees. ;-)
     
  9. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    452
    Laatst bewerkt: 13 dec 2015
    Kevf en PineaPPle JOE vinden dit leuk.
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Vandaag weer benchen. Wilde 100 proberen.

    Easy 87,5x2


    Daarna PR geprobeerd van 95


    En eigenlijk was de stap naar 100 te groot. Maar ik deed bro mode aan vandaag.


    Nog steeds die bounce als mn set bij mn max komt. En moet letten op wat Kevf al zei, de bar iets hoger op mn borst brengen. Over maandje of 2/3 nog keer proberen. Wel mn rechter hamstring verrekt :mad:
     
    PineaPPle JOE vindt dit leuk.
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @UpInSmoke0611 : Mooie squat en je deadlifts zijn ook dikke prima imo. Soms zak je wat lager met je heup dan dat je start, maar zo te zien doe je dat met name om je hamstrings op spanning te zetten.

    Het wordt wel echt tijd om je bench paused te gaan doen denk ik. Door zo te wennen aan de bounce raakt het onderste stuk van je bench onderontwikkeld en wordt dat nog een verdomd lastige sticky point voor je straks ;)

    Dit weekend het hele weekend gecoacht op het NK dat was echt te gek. 3 van de lifters hebben de laatste 10 weken een programma gedraaid van mij en een andere coach en hebben alle drie echt dikke pr's gezet met ook nog een nk junioren record bij de dames. De competitie was echter veel te sterk om hoog in het klassement te eindigen. Resulaten; 1 jongen in de -74: Sq 175 (12,5kg pr), Bench 110 (oude pr), Deadlift 225 (12,5kg pr). 1 jongen in de -93: squat: 190 (17,5kg pr), bench 127,5 (7,5kg pr), deadlift 235 (22,5kg pr). Dame in de - 72: Squat 95 (17,5kg pr), Bench 60kg (7,5kg pr), Deadlift 135 (5kg pr, 140 maakte ze per ongeluk een domme fout door met haar been mee te tillen, had ze met gemak kunnen hebben).

    Mijn vriendin deed ook mee maar een rugblessure van een maand geleden kwam na de eerste squat beurt weer opzetten. Squatten en deadliften zat er verder niet meer in. Wel nog een 2,5kg pr op de bench met 57,5. Voor haar was het echt een ontzettend klote weekend. Ziek veel energie in gestoken.

    Zelf veel geleerd als coach en tevreden over de resultaten. Op naar het NK junioren in April.

    Zelf nu 3x per week aan het deadliften. 1x per week conventioneel en 2x per week sumo. Uiteraard met verschillende intensiteit. Mijn convetioneel van gisteren (moest 4 sets van 6 met 90s rust)



    Ik begin nu met mijn heupen wat hoger en rond direct enigzins mijn bovenrug, dan verdwijnt het voorover 'vallen' helemaal en krijg ik de bar wel recht omhoog. Voelt alleen als een halve stiff legged :+

    Op de WRPF zag ik dat er ook een curl wedstrijd werd gehouden. Blijkbaar zijn daar ook regels voor. Je moet je bovenrug en kont tegen de muur aan houden. Hier een easy 52,5 curl



    I
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.166
    Ben sinds 3 maanden weer verder gegaan met SL 5x5 en merk toch dat dat schema mij het beste ligt. Moet nog wel wat constanter trainen/eten, maar dat is helaas soms lastig te combineren als je 6/7 per week werkt/stage loopt.

    Stats: 1.80, 85kg.
    bench: 85 5x5
    squat: Lukt me nog altijd niet (waarschijnlijk nooit meer) op volle kracht. Alles boven de 50/60kg krijg ik last van m'n knieen (en dat blijft dan ook weken zo).
    Deadlift: 135 1x (krijg hier tevens soms last van m'n knie)

    Moet nog wel zo'n 5 kilo afvallen, merk dat ik echt wel wat dikker ben geworden. Daarnaast blijf ik al een tijdje erg hangen qua progressie, maar dat heeft zoals eerder gezegd te maken met het feit dat ik niet constant genoeg eet en train. Desondanks wel tevreden.

    Heeft iemand trouwens nog tips om effectief af te wisselen bij SL 5x5 qua oefeningen?
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176

    Heb je filmpjes gemaakt van die meet? Lijkt me cool om te zien.

    Dat heupen iets hoger is toch ook de bedoeling? Althans zo heb ik vernomen van Candito en Bryce Lewis?
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Kneesleeves?
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.166
    Nee heb jaren terug 2x een goede tik op m'n rechterknie gehad waar ik altijd een beetje last van zal houden.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dag 1 en dag 2 zijn hier te vinden. Dag 1 tilt mijn vriendin in de -72kg klasse. Dag 2 is ook zeker tof om te zien. Meest klassen zijn verdeeld in twee groepen: groep B en groep A. Groep A zijn steeds de sterkere lifters. -74kg is dag 2, de klasse waar jij aan mee gaat doen toch? ;)

    https://www.youtube.com/channel/UC8TAV2Qwj8Yk7dAKPFiC9lg

    De hoogte van je heupen bij de start van de deadlift en is een resultaat ipv dat je die op een bepaalde hoogte zet. Wanneer je armen gestrekt naar beneden zijn, je schenen zo goed als verticaal en je achterkant schouder boven de barbell en je hamstrings op spanning dan staan je heupen op de goede hoogte. Voor iemand met hele lange armen is dat dus bijvoorbeeld vrij hoog. Het is idd wel zo dat veel mensen geneigd zijn te laag te beginnen. Dan zie je eerst de heupen omhoogschieten en dan pas gaat de barbell van de grond.

    Mijn zoon (17) heeft gisteren zijn eerste meet gehad: sq115kg , be65kg, dl125kg. 8/9 gedraaid. De gemiste lift was de derde bench. Idee was om te starten op 55 maar tijdens de warming up vloog die omhoog. Daarom begonnen op 60. 60 en daarna 65 gingen easy. Echter hij verloor bij 67,5 zijn flow.

    Squat en deadlift relatief bescheiden ingezet met de derde beurt een rpe van max 9. Gewoon een mooie meet draaien, alle gym pr's evenaren was het doel en dat is gelukt +5kg op de bench. Op naar de eerste bondswedstrijd :)
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Grappig dat zijn squat en deadlift zo bij elkaar in de buurt zitten!
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Lol, heb nog wel ff te gaan als ik mee wil doen -74kg.

    Gisteren max pulls geprobeerd. Geen geweldige dag, alles voelde al zwaar.
    185



    Toen eigenlijk moeten stoppen denk ik. Maar 190 geprobeerd

     
    Kevf vindt dit leuk.
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nice toch? Je mist wat snelheid van de grond, het zou mooi zijn om dat wat te ontwikkelen door bijvoorbeeld CAT/Speed deadlifts te gaan doen. Dan wen je aan de snelheid en kan je ook met dit soort gewichten die snelheid pakken. Dat wil je idealiter wel met conventional. En hoezo heb je in de -74 nog wel even te gaan? Dat is in elke sport zo toch? Er zijn altijd mensen sterker, sneller, beter.

    @PineaPPle JOE : Een maand geleden heeft hij zijn onderrug verrekt bij het deadliften (wilde niet luisteren en per se de pull maken :+). Hij had dus al een maand niet gedeadlift. Overigens zitten mensen hun squat en deadlift vaak te ver uit elkaar:

    http://www.strengtheory.com/help-squat-catch-deadlift/

    Mijn schouder is nog steeds k. Was redelijk en nu weer klachten, werkelijk waar geen flauw idee waarom. Anyway mijn sumo gaat wel lekker. Hier twee sets uit een serie van 6 met 170kg
    Set 2


    Set 4:


    Ik heb mijn voeten erg wijd staan wat voor de beweging erg goed voelt. Alleen dan heb ik soms wat moeite met locken en met mijn balans. Verder tik ik voor de lift mijn ass wat omhoog en naar voren. Dat gebeurde eerst tijdens de lift. Door dat nu vantevoren te doen voelt de beweging een stuk beter. Alle sets voelden easy.

    Nog een vierde set RDL's met 90kgx8: (wordt vanzelf scherp)

     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat ik wel minimaal 100 wil benchen als ik mee doe met zo een meet. Gewoon voor mezelf voelt dat soort van competitief.

    Het maakt voor deadliften toch niet echt uit hoe je staat? Voornamelijk hoe het voor jou comfortabel is.

    De filmpjes hieronder, weliswaar wat lang, maar zijn echt zo tof en leerzaam om te zien.





     
    PineaPPle JOE vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina