1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Remco

    Remco Guest


    [​IMG]

    [gb]FOTOGRAFIE[/gb]
    Dit topic is bedoeld voor fotografie, of het nou vragen zijn of je wilt feedback op je werk, this is the place to be!

    [gb]CAMERA'S[/gb]
    Er zijn verschillende soorten camera's en allemaal zijn ze op een specifieke doelgroep gericht.
    Je hebt camera's die bedoeld zijn voor vakantiefoto's voor de amateur of voor de hobbyist en heb je camera's die bedoeld zijn voor de professional die er zijn geld mee moet verdienen.
    Dit topic is voornamelijk bedoeld voor mensen die met een DSLR schieten, oftewel een "digital single lens reflex" of zoals we in het Nederlands zeggen een "digitale spiegelreflex camera"
    Dit houd in dat je door een zoeker kijkt die via spiegels word geleid zodat je door de daadwerkelijke lens kijkt waarmee je ook de foto maakt.
    Je kijkt dus niet door een extra zoekertje die hoger zit dan je lens zoals je vaak bij compact camera's ziet en je kijkt ook niet naar een beeldscherm door de zoeker
    Via de functies op de camera regel jij hoe je foto er uit komt.
    SENSOR
    De sensor is "where the magic happens".
    Hier word jou foto ontwikkeld en de sensor bepaalt hoe goed jou kwaliteit is.
    De sensor bevat namelijk pixels die het licht op nemen en het aantal pixels dat jou sensor telt is de grootte van jou plaatje.
    De meeste camera's die nu op de markt zijn liggen rond de 15 megapixels wat in houd dat zo'n sensor maar liefst 15 miljoen pixels telt.
    De grootte van de sensor heeft ook invloed op je foto, de sensor-grootte van een compact camera is namelijk vele malen kleiner dan die van een spiegelreflex camera.
    Omdat een sensor kleiner is heeft hij ook meer licht nodig om het zelfde plaatje te verwerken.
    Daarnaast zorgt een kleine sensor er voor dat je lens ook niet optimaal gebruikt word want hij pakt alleen de uitsnede van de sensor.
    De brandpuntsafstand van een lens wordt berekend vanuit een full-frame sensor, deze sensor grootte komt namelijk overeen met een 35mm film rol zoals in de analoge wereld werd/word gebruikt.
    De meeste spiegelreflex camera's hebben een APS-C sensor, die is kleiner dan een full-frame sensor en bevat een 1,5 crop factor voor Nikon en een 1,6 crop factor voor Canon.
    Dit houd dus in dat als je een 50mm objectief hebt voor canon dat de daadwerkelijke brandpuntsafstand niet 50mm is maar 50x1,6=80mm.
    Meer over brandpuntsafstanden in het sector van objectieven
    SLUITER
    De sluiter van jou camera bepaald hoe lang je sensor licht op neemt.
    Hoe langer de sluiter open staat hoe meer licht word toe gelaten tot de sensor en hoe lichter je plaatje is.
    Waar je wel mee moet op letten is hoe langer jij je sluiter open laat staan hoe meer kans je hebt dat ook beweging word vast gelegd in het licht waardoor de foto minder scherp word.
    Dit kun je tegen gaan door een kortere sluitertijd te kiezen of een statief gebruiken.
    Tevens heb je te maken met welke lens je gebruikt aangezien een telelens de trilling van je handen vermenigvuldigd terwijl een trilling minder duidelijk zichtbaar is in een groothoek.
    Dit is ook de reden waarom telelenzen vaak uit gerust zijn met beeldstabilisatie.
    Je kunt meestal uit gaan van de vuistregel: de brandpuntsafstand moet gelijk zijn aan je sluitertijd, dus heb je een 50mm lens die op een fullframe zit moet je gebruik maken van een sluitertijd van 1/50e of hoger.
    Tevens hou er rekening mee dat de sluitertijd van je ogen gelijk is aan een sluitertijd van 1/50e van een seconde.
    DIAFRAGMA
    Het diafragma is eigenlijk het pupil van je ogen.
    Meer info hier over vind je in het stuk over objectieven.
    ISO/ASA
    ISO (ook bekend als ASA) is je filmgevoeligheid voor analoge en digitale camera's.
    Het zorgt er voor dat jij je plaatje nog lichter kan maken dan dat het met je sluitertijd en diafragma kan.
    Het enige nadeel is wel hoe hoger je de ISO zet, hoe meer ruis je ook toe laat aan je plaatje.
    Een laag ISO getal, zoals ISO 100, houd in dat je plaatje vrij weinig ruis zal tonen maar mocht je meer licht nodig hebben moet je de ISO omhoog zetten.
    Dit zal dus betekenen dat je meer korrel toe laat op je plaat.
    WITBALANS
    Je camera is een slim apparaat, helaas zoals ieder apparaat kan het niet voor zichzelf denken en doet alleen wat jij wilt dat hij doet.
    Zo is het witbalans een belangrijk punt van je foto's.
    Het licht is wereldwijd niet overal gelijk in kleur en hoewel onze ogen dat voor ons automatisch compenseren doen camera's dat niet.
    Als je bijvoorbeeld binnen zit en je maakt een foto van een kamer met een raam dan zul je zien dat het buiten meer blauw is terwijl binnen het wit of zelfs iets warmer is.
    Om dit goed te krijgen moet jij dus je camera vertellen wat een wit vlak is zodat hij vanuit daar de kleuren kan berekenen.
    Bijna alle camera's zijn wel uit gerust met presets en een automatische functie en die werken prima maar wil je toch volledige controle dan zul je een foto moeten maken van een wit/grijs vlak binnen het lichtgebied waar jij een foto van wilt maken en in stellen op de camera dat dat het witte vlak is en de camera zal dit dan berekenen als witpunt en zo zijn kleuren aan passen.
    Je kunt dit ook manipuleren door een foto te maken van een lichtblauw vak, dan zal de camera denken dat dat wit is en zal het algehele plaatje iets warmer maken.
    RAW fotografie
    Iedere semi-professionele camera is uit gerust met de functie om RAW te fotograferen.
    Normaal worden de meeste foto's opgeslagen als JPEG bestanden die de foto prima weergeven maar zodra je de foto wilt manipuleren in de vorm van kleur en contrastwaardes.
    Het verschil zit dat RAW ook nog informatie verzameld van de foto die je maakt en slaat data op over de lichtsituatie.
    Dit houd in dat je in post (ander woord voor nabewerking) je witbalans kan aanpassen met bijna geen kwaliteitsverlies.
    Daarnaast heb je dus allerlei voordelen zonder dat je foto veel kwaliteit verliest.

    [gb]OBJECTIEVEN[/gb]
    Objectieven spelen een enorme rol binnen fotografie.
    Die moeten namelijk jou ogen simuleren zodat het beeld goed door word gespeeld naar de sensor van de camera die eigenlijk functioneert als jou hersenen, want die moet het plaatje verwerken.
    Elke lens heeft een diafragma, dit diafragma simuleert je pupil en heeft als doel controleren hoeveel licht hij toe laat naar de sensor.
    Bij een sterke lichtbron moet je je diafragma kleiner maken terwijl bij weinig licht het beter is om je diafragma open te draaien.
    Je diafragma regelt ook het scherpte-diepte bereik.
    Scherpte-diepte staat voor het gebied waarin iets scherp is.
    Stel je maakt een portret van iemand en je wilt een wazige achtergrond terwijl de persoon op de foto scherp blijft dan kies je voor een laag diafragma getal zoals f 1.8.
    Zou je dezelfde foto maken met een diafragma getal zoals f 22 dan zul je zien dat niet alleen de persoon op de foto scherp is maar ook de foto op de achtergrond.
    Hoe lager het diafragma getal, hoe groter de opening van het diafragma is.
    In de spoiler een voorbeeld wat dit nou in houd.
    [​IMG]
    Zoals je kunt zien is de achtergrond bij de linkerfoto veel waziger dan bij de rechterfoto terwijl de wasknijper gewoon scherp blijft.
    Objectieven variëren van Fisheye lenzen tot aan super tele-lenzen.
    Een groothoek lens laat veel meer van de omgeving zien terwijl een tele lens dingen van veraf dichterbij haalt.
    De lengte van hoever een lens zoomt word berekend vanuit de brandpuntsafstand naar de systeemlens en dat word aan gegeven in mm.
    Officieel geld dit niet voor een ander soort camera dan een systeem camera en heeft die afstand alleen een commerciële waarde.
    Hier onder een overzicht met welk brandpuntsafstand tot welk genre hoort:

    Full frame:
    <<17mm - Super groothoek
    17mm-35mm - Groothoek
    35mm-85mm - Standaard
    85mm-135mm - Licht tele
    135mm-300mm - Tele
    >>300mm - Supertele

    APS-H (1.3 crop)
    <<13mm - Super groothoek
    13mm-27mm - Groothoek
    27mm-65mm - Standaard
    65mm-104mm - Licht tele
    104mm-230mm - Tele
    >>230mm - Supertele

    APS-C (1.6 crop)
    <<11mm - Super groothoek
    11mm-22mm - Groothoek
    22mm-53mm - Standaard
    53mm-84mm - Licht tele
    84mm-188mm - Tele
    >>188mm - Supertele

    Naast de algemeen bekende zoomlenzen heb je ook lenzen die niet kunnen zoomen, deze worden vaste-brandpunt lenzen genoemd.
    De voordelen van deze lenzen zijn dat ze algemeen licht gevoeliger zijn en ze zijn scherper dan de meeste zoomlenzen.
    Welke lens voor welke situatie geschikt is is geheel afhankelijk van de fotograaf.
    Die moet namelijk in schatten welke lens het beste voor de situatie geschikt is.
    Een sportfotograaf is namelijk snel geneigd om een tele-lens te pakken om zo de sporter dichterbij te brengen terwijl een landschap fotograaf sneller een groothoek lens zal pakken om het volledige landschap in beeld te brengen.

    [gb]ACCESSOIRES[/gb]
    STATIEVEN
    Meer info volgt.
    FLITSERS
    Meer info volgt.
    FILTERS
    Meer info volgt.
    SOFTWARE
    Meer info volgt.
    TASSEN
    Meer info volgt.

    [gb]STIJLEN[/gb]
    Fotografie kent natuurlijk veel verschillende stijlen.
    Of dat nou ver van huis in verlaten panden is of dat het juist in huis in een studio is, het varieert enorm!
    Hier onder staan een paar populaire stijlen met foto's van members van Xboxworld.

    URBEX

    Urbex, A.K.A. urban exploring, is het fotograferen van verlaten locaties.
    Of dit nu een pretpark is wat leeg staat, of een ziekenhuis dat vervallen is, zolang het maar niet meer bewoond is.
    Je krijgt eigenlijk een beeld in het verleden en hoe beter zo'n locatie bewaard is gebleven hoe beter je de geschiedenis van zo'n locatie leert kennen.
    Xboxworld kent een paar fanatieke Urbexers (verassing, waaronder mijzelf) en er worden regelmatig trips georganiseerd waarna ze er op uit trekken.
    Een veelgebruikte lens binnen urbex is een Groothoek lens, lichtsterk is niet belangrijk aangezien de meeste van statief af schieten.
    Hier een paar foto's van Urban Exploring:
    Foto's van ScarLuuk:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    STROBIST

    Strobist fotografie houd eigenlijk in dat je met externe lichtbronnen werkt.
    Meestal is dit in de vorm van flitsers waarmee je het licht zo kan manipuleren zoals jij dat wilt.
    Vaak word dit gebruikt om mensen te fotograferen maar je kunt ook producten en locaties hiermee uit lichten.
    Het mooie aan strobist fotografie is dus dat je volledige controle hebt over het licht en het zo kan bepalen zoals jij dat wilt.
    Een veelgebruikte lens binnen strobist is een lichtsterke zoomlens.
    Hier een paar voorbeelden van strobist fotografie:
    Foto's van Tom:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    LANDSCHAP

    Landschap fotografie is eigenlijk zoals de naam al zegt, het fotograferen van een landschap.
    Algemeen houd dit in dat je veel op pad bent met een groothoek lens omdat je de grootte van een plek in beeld wilt brengen.
    De natuur is hierbij jou schilderij en dat moet jij vast leggen.
    Veel landschap fotografen gaan vroeg in de ochtend of laat op de dag fotograferen omdat dan de zon laag hangt wat zorgt voor een meer dramatisch licht.
    Schaduwen zijn langer waardoor er meer contrast is en wolken zien er dreigender uit.
    Hier een paar voorbeelden van landschap fotografie:
    Foto's gemaakt door Remco:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    ARCHITECTUUR

    Architectuur fotografie draait voornamelijk om 1 ding, lijnen vast leggen.
    Symmetrie in gebouwen en de lijnen die ze met elkaar verbind spelen een grote rol hierin.
    Een gebouw fotograferen kan namelijk iedereen, het moeilijke is om dus een gebouw interessant in beeld te brengen en dit kun je dus het beste via lijnen doen.
    Een architectuurfotograaf gebruikt vaak een groothoek lens.
    Hier een paar voorbeelden van architectuur fotografie:
    Foto's gemaakt door Bonbridge:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    SPORT

    Sportfotografie zoals de naam al doet vermoeden is het vast leggen van sporten.
    Of dit nou voetbal of autorally is, dat maakt niks uit.
    De sportfotograaf maakt vaak gebruik van een telelens om het object of persoon dichtbij in beeld te brengen.
    Ook word vaak een monopod gebruikt om makkelijk mee te bewegen en dat in combinatie met een iets langzamere sluitertijd zorgt er voor dat er meer beweging in het beeld komt.
    Door met het bewegende voorwerp mee te pannen krijg je een bewogen effect maar is het voorwerp toch scherp.
    Hier een paar voorbeelden:
    Foto's zijn gemaakt door JeePee:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    DOCUMENTAIRE

    Bij documentaire fotografie gaat het juist niet om die 1 enkele foto die geslaagd is, maar juist om de complete serie.
    Alle foto's moeten samen namelijk 1 geheel vormen en samen een verhaal vertellen.
    Je bent hier dus meer een verhaal aan het vertellen wat uitgebreider gaat dan een enkele plaat.
    Een documentaire kan over van alles gaan en zit niet gebonden aan 1 genre, zolang er maar een verhaal verteld word.
    Hier een paar voorbeelden van een documentaire:
    Hier een kleine greep in de documentaire over Duindorp, gemaakt door Henrive:
    klik op deze link om de serie te bekijken

    ZONNEFOTOGRAFIE

    Zonnefotografie is een vrij unieke stijl die je niet vaak voorbij ziet komen.
    Het is een stijl waarbij je abstracte kunst combineert met portret fotografie.
    Kleuren spelen hierbij een belangrijke rol en een dun scherptediepte bereik is een vaak gebruikt trucje hiervoor.
    Hier onder een paar voorbeelden:
    FOREVER ALONE!!!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    OVERIG

    Er zijn natuurlijk nog veel meer andere stijlen maar om eerlijk te zijn heb ik geen zin om nog meer te typen.
    Mocht je nog foto's hebben die je wilt veranderen van jou stijl of heb je nog een andere stijl die je wilt toe voegen?
    Laat het weten en dan zet ik die wel in de startpost zolang jij maar de tekst aan levert :)

    [gb]FOTOTRIPS[/gb]
    Regelmatig gaat de groep fotografen er hier op uit om foto's te maken, hier een overzicht van tripjes in het verleden:

    COMMING SOON

    [gb]LEDEN EN HUN APPARATUUR[/gb]

    Hier een overzicht welke members welke apparatuur gebruiken:

    Bonbridge
    BODY
    • Canon EOS 5D Mark II
    LENZEN
    • Canon EF 24-70 F2.8 L USM
    • Canon EF 50 F1.8 II
    FILTERS
    • Cheap 77mm. 3 stops ND
    • Cheap 77mm. UV filter
    FLITSER
    • YN-565EX Flitser
    • YN-602 Trigger
    STATIEF
    • Benro A1190T + Manfrotto 804RC2
    • Cheap lampstatief met witte paraplu
    TAS
    • Lowepro Flipside 200

    Gdzr
    BODY
    • Canon EOS 350D
    LENZEN
    • Canon 18-55 f3.5 / 5.6 IS
    • Sigma 150mm f2.8 APO EX Macro
    • Canon 50mm f1.8
    FILTERS
    • N.N.B.
    FLITSER
    • Canon Speedlite 430ex II
    STATIEF
    • Hama traveller compact pro
    TAS
    • Tamrac 3385 Speed Pack 85

    Henrive
    BODY
    • Canon EOS 5D
    LENZEN
    • Canon 35mm f2.0
    • Canon 50mm f1.8
    FILTERS
    • -
    FLITSER
    • -
    STATIEF
    • -
    TAS
    • -

    Killaz
    BODY
    • Canon EOS 500D
    LENZEN
    • Sigma 17-50 F2.8 Non VC
    • Sigma 70-200 F2.8
    • Canon 18-55 F3.5 - F5.6 kitlens
    FILTERS
    • -
    FLITSER
    • -
    STATIEF
    • Vanguard statief
    TAS
    • Crumpler Camera en Laptop tas
    Accesoires
    • Canon RS60-E3 trigger
    • Sniper Sunstrap pro

    JeePee
    BODY
    • Nikon D3100
    LENZEN
    • Nikon AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
    • Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
    • Nikon AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6 G IF-ED VR
    • Nikon AI NIKKOR 50mm f/1.4 (Analoog)
    • Nikon AI NIKKOR 135mm f/2.8 (Analoog)
    FILTERS
    • Soligor UV Filter (67 mm)
    • B+W Circulair Polarisatie Filter (67 mm)
    FLITSER
    • Nikon SB-700
    STATIEF
    • Hama Profil Duo
    TAS
    • Nikon Type D

    Peter Aragorn
    BODY
    • Nikon D3100
    LENZEN
    • Nikkor AF-S 18-55 f3.5-5.6G
    • Nikkor AF-S 70-300 f4.5-5.6G IF-ED
    • Nikkor AF 50mm f1.4
    • Vivitar 24mm f2.8
    • Vivitar 24-90mm
    FILTERS
    • -
    FLITSER
    • Nikon SB-24
    STATIEF
    • Statiefje
    TAS
    • Vanguard tas
    Accesoires


    Remco
    BODY
    • Canon EOS 450D
    LENZEN
    • Sigma 8-16 f3.5 / f5.6
    • Canon EF 24-70 F2.8 L USM
    • Canon EF 75-300 F4.0-5.6 III
    • Tokina 200 F3.5 (analoog)
    FILTERS
    • Zijn voor sukkels
    FLITSER
    • -
    STATIEF
    • Heeft het begeven
    TAS
    • LowePro Flipside 400AW

    ScarLuuk
    BODY
    • Canon EOS 7D
    LENZEN
    • Tokina 12-24mm f4
    • Canon 50mm f1.4
    • Vivitar 135mm f2.8 (analoog)
    FILTERS
    • Polarisatie filter
    • ND1000 filter
    • Variabel ND filter (ND2 / ND400)
    • Gradient ND filter set ( ND2 / ND4 / ND8 )
    • Gradient blauw filter
    FLITSER
    • -
    STATIEF
    • Manfrotto 055XproB + 804rc2 3-weg kop
    TAS
    • Kata DR-467


    Startpost gemaakt door ScarLuuk

    Link naar deel 2
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2012
  2. Remco

    Remco Guest

    Mijn eigen laatste post :cool:


    [​IMG]

     
  3. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Haal mijn gear maar even weg aub. Die lijst update ik nog wel een keertje.
     
  4. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    BODY
    • Canon EOS 5D mark II
    LENZEN
    • Canon EF 24-70 F2.8 L USM
    • Canon EF 50 F1.8 II
    FILTERS
    • Cheap 77mm. 3 stops ND
    • Cheap 77mm. UV filter
    FLITSER
    • YN-565EX Flitser
    • YN-602 Trigger
    STATIEF
    • Benro A1190T + Manfrotto 804RC2
    • Cheap lampstatief met witte paraplu
    TAS
    • Lowepro Flipside 200
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
  5. Remco

    Remco Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2012
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De eerste.

    Je oog trekt het eerst naar licht. En bij foto twee kijk je dan naar een lege ruimte.
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik stem mee, de eerste.
    Ook een verdomd lekkere plaat btw!
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind de 2e rustiger ogen.

    Ik zal eens een stukje typen over macro fotografie :p
     
  9. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Remco, ik zou ook voor de eerste gaan. Het kasteel springt daar naar mijn mening ook wat meer naar voren.

    Dit weekend heb ik een portret gemaakt van een vriend. Ik heb geprobeerd het zwart wit wat beter te bewerken dan in mijn vorige zwart wit foto's. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De onderstaande foto heeft hij van mij gemaakt. Hij heeft in JPEG gefotografeerd maar ik heb de foto toch nog wat proberen te bewerken. Ik vind de versie met de ruis erin wel wat hebben.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Is het raar als ik zeg dat ik de foto die hij van jou heeft gemaakt, beter vind dan jou fotos?
     
  11. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee want hij fotografeert ook;)
     
  12. Remco

    Remco Guest

    Die ruis is juist mooi man!
     
  13. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze zijn beiden bewerkt, maar ik vind die met de ruis erin zelf ook het beste.
     
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik vind het grappig dat je vriend op elke foto hetzelfde kijkt ;p Vind foto 1 leuk uitgesneden, best origineel, maar foto 4 qua belichting het beste, meest natuurlijk

    Ja precies, maar stonden de locaties ook al vast? (Luuk? :p)
    Ik vind alles best van eten, als ze er maar iets op het menu hebben staan van maaltijdsalade of iets anders licht verteerbaar
    lijn 16 in welke richting?

    Jammer dat je niet meer meegaat! :c
    Zeer toffe foto's btw, gemaakt in zo'n vlindertuin?


    Ik kan me nog herinneren dat we iets van 10u zouden afspreken?
    Dussss 10u bij het huis van Tom

    @nusti, ik neem toch maar de rechtstreekse trein naar eindhoven, dan hoef ik toch niet met jou mee te rijden vanaf tilburg. :)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Sowry Mireille :mad: ja zijn gemaakt in de orchideeënhoeve in luttergeest. Is wel weer een hele andere manier van fotografie merkte ik :p
     
  16. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Eerste, kijkt net een tikkeltje fijner weg. Erg puike plaat ! Afgelopen zomer gemaakt?

    Je bent sinds de laatste keer flink vooruit gegaan inderdaad, nice!! Ze spreken nu een stuk meer. Let wel op dat je de huid niet overbelicht ;) Vind foto 2 het tofst. En die eerste foto van jou, qua houding (van jou) en emotionele lading die de foto heeft.
    Licht verteerbaar? Bunkeren zullen we, als beesten!

    En 10 u, ghehehe, wie belt me wakker?
     
  17. Remco

    Remco Guest

    Ik trek je aan je onderbroek van de trap af, droplul! :cool:
     
  18. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Als jij een keer terug smst, kutjong :+ Ik neem een kadootje mee en meneer kan niet even terug smsen :p
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Modje voor een topic in de Green Mile? :+

    Of kan Remco het in de TS zetten?
     
  20. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Waar heb je het nu over, killaz?
     

Deel Deze Pagina