1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Harde Schijf Installatie mislukt!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Robby Bobson, 31 jul 2006.

1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje terug heb ik hier hulp gevraagd hoe ik mijn harde schijf moest installeren.

Dat heb ik vorige week gedaan, maar dat is dus mislukt!

Ik heb de harde schijven goed staan qua Master en Slave gedoe enzo, maar zodra ik opstart, krijg ik een floppy failure (40). Dat lijkt er op te duiden dat de opstart procedure via de verkeerde ingang gebeurt, maar dat is in de bios meerdere malen gecontroleerd, en ik heb meerdere manieren gezocht om het op te lossen, maar niks lukt.

En het ergste is, de computer herkend de andere (master) harde schijf nu ook niet meer, en de 2 Cd spelers ook niet meer.

Ik vraag het eerst hier, alvorens er echt niks anders op zit dan het apparaat naar de PC winkel te brengen.. Iemand tips? Heb al meerdere dingen geprobeerd, maar misschien hebben jullie iets waar ik wat aan heb..

Alvast bedankt!

2. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    kijk eens of je flopy stekekr er in zit ;)

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb in de BIOS de IDE poorten op AUTO gezet ???

Hoe heb je de HD's en CD-spelers aangesloten.
    Voorbeeld.
    IDE 1 - HD (Master) en CD (Slave).
    IDE 2 - HD (Master) en CD (Slave).

4. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    floppy drive eruit halen!! Die dingen gebruik je hoogstens 1x per 5 jaar. Zoooo 1995 die dingen. Hierna werkt het vast allemaal beter :)

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb (op aanraden van een afgestudeerd ICT'er uit mijn vriendenkring) het op dit moment op de volgende manier aangesloten:

HD (Master) en HD (Slave)
    CD (Master) en CD (Slave)

Heb het ook op jou manier geprobeerd, maar beide wil niet lukken..

En de IDE poorten, maakt het heel veel uit als ik geen idee heb welke poort 1 is, en welke poort 2?

@ ITNL3: Als ik de floppydrive aangesloten heb krijg ik die melding, en als ik die niet heb aangesloten, krijg ik exact dezelfde melding..
    (dat beantwoord ook meteen de vraag van de Funny Guy in de 2e post.. ;))

Oh, en ik weet niet 100% zeker of ze op AUTO staan, maar dat zal ik dan wel ff nakijken als ik morgen ff tijd heb.

Laatst bewerkt: 31 jul 2006
  6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is de beste (eigelijk meest logische) volgorde.

Dat maakt uit als je bij de boot device volgorde de IDE poort moet instellen (IDE-0, IDE-1,...). Anders maakt het tegenwoordig niet meer zoveel uit denk ik.

Herkent de BIOS de floppy wel?

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het eerste (primaire) IDE-kanaal is doorgaans voorzien van een blauwe kleur, en het secundaire IDE-kanaal van een andere kleur. Anders pak je even de handleiding van het moederbord erbij, daar staat dit allemaal in omschreven.

Verder kan het weleens voorkomen dat meerdere harde schijven niet met elkaar kunnen samenwerken op één kabel. Dus probeer het volgende eens:

Primaire IDE: HD1 (master) / CD1 (slave)
    Secundaire IDE: HD2 (master) / CD2 (slave)

Edit/

Als je beide harde schijven toch op één kabel wil hebben, kijk dan even na of de master aan het uiteinde van de kabel zit, en de slave in het midden.

8. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    edit:

Niet gelezen wat Arjan in zijn edit had geschreven :)

Deel Deze Pagina