1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

High Definition zonder HD DVD op 360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Xwon, 27 sep 2005.

1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Beste mensen,

Zoals het er nu uitziet zal de 360 de komende tijd geen HD DVD bevatten.

Indien je de premium aanschaft en op je pc Media Center hebt dan moet het toch mogelijk zijn om (gedownloade) HD films te kijken...??

Dat zal echt fantastisch zijn natuurlijk!!! Ik heb nu al heel wat demo filmpjes om te kijken op mn lcd en nog wat andere (grotere) HD films maar die trekt mn video kaart niet zo goed...
    Ook heb ik geen surround geluidskaart en heb ook weinig zin om die aan te schaffen...

Als MS toch een soort van video on demand aan gaat bieden via de Live service of zo....
    Hoe handig zou dat zijn!!??
    Dan heb je niet eens een HD DVD nodig toch....??

Laatst bewerkt: 27 sep 2005
  2. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk eens aan de bandbreedte die nodig is om vanuit de server naar alle xbox360'tjes films in HD formaat te streamen..

Lijkt me erg lastig.. yet not impossible..

:confused:

3. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uhm weet niet hoor

Laatst bewerkt: 27 sep 2005
  4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor je goede bijdrage..... |:-
    Zeg dan gewoon niks en surf lekker verder.

@ Dea Petrus; Misschien hoeven ze de films niet te streamen maar kun je ze eerst dowloaden en dan op een zelf gekozen tijdstip kijken ofzo.

5. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou in principe wel kunnen. Denk alleen aan de beperkt schijfruimte van 20GB... Wanneer je een film in HD formaat wil downloaden zal het flink wat ruimte kosten. Wat wel een optie zou zijn is dat ze een gedeelte van de 20GB gebruiken als buffer om een gedeelte van de film in op te slaan.. Net zoals Windows mediaplayer dat doet..

Dit is echter wel 1 van de grootste punten van ergernis in Mediaplayer.. Dat bufferen werkt voor geen meter |:-

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Daarom is de link naar je Media Center PC wel handig :)
    Daar heb je veel meer ruimte en kun je alles vanaf spelen.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    186
    ja dat kan ... maar je moet dan wel een media center pc hebben ... HD DVD kan de xbox zelf niet afspelen

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zoals ik in mn begin post al aangaf inderdaad ;)

Dus eigenlijk hebben we in de toekomst dus ook helemaal geen hd dvd speler nodig in de 360... (dan moet MS wel dit soort zaken gaan ontwikkelen.....)

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    186
    nee op zich niet en we weten ook niet welk medium beter gaat worden ... de blu ray of de HD DVD ... van daar dat ms het bij de DVD houd ... met Vista en met Media Center kan je films streamen ...

10. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Dan zal wel je gewone pc (met Media Center) EN de Xbox360 tegelijk aan moeten staan. Niet dat dat een probleem is, maarja er komt toch nogal wat bij kijken. Stel dat de 2 in een andere kamer staan ofzo, of op zolder. Het zou natuurlijk makkelijker zijn als het gewoon direct met de Xbox360 kon. Maar idd, de harddisk is er te klein voor. Een HD film is al snel 16/17 Gb groot. Dat past dus niet op de harddisk, aangezien er ook nog andere dingen op komen te staan. Streamen van 17Gb in de tijd dat een film duurt lijkt me in princiepe geen probleem met een 100Mbit netwerkkaart dus dat moet wel lukken.

11. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Maar volgens mij kan Media Center geen Streaming video aanbieden aan andere pc's in het netwerk.

Kweet het niet zeker, maar ik ga wel dit weekend een Media Center PC installeren in mijn netwerk (als voorbereiding op de xbox360) Dus misschien weet ik volgende week meer

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    186
    ja dat kan wel ... er is nu een progje voor ... en de xbox 360 is geen pc maar een media center

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan d.m.v de wireless usb stick heel wat doen hoor.
    Daarbij zijn erg geruchten van tòch een HD-DVD speler in de 360.
    intel en Microsoft zijn immers nu echt Toshiba aan het steunen met de HD-DVD, misschien dat de eerste generatie spellen gewoon op DVD komen en de rest op HD-DVD, een HD-speler leest immers ook gewone DVD's...

14. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou dan moeten ze wel op schieten als ze een hd-speler in de 360 bouwen.
    als dat niet het geval is dan zou de eerste 360's geen hd-speler hebben. dan zou het wel zo moeten zijn dat hij der gratid door ms word ingezet als ze de klanten tevreden willen houden. persoonlijk zou ik het heel erg vinden dat er als het zo is dat de eerste 360's geen hd-speler hebben en dat er dan ook niks aan gedaan word. dan ben ik pissig. dus maar hopen dat alles precies op tijd komt ;) .

15. SupahMaster

SupahMaster Guest

Als je Xbox op de pc staat aangesloten zou je misschien via Live! tegen betaling die films naar je pc kunen downloaden.

Maar dan heb je waarschijnlijk een speciaal stukkie software nodig dat ( nog ) niet is ontwikkeld.

Maarja dat kan allemaal later nog eerst gaat M$ zich focussen op de launch en daarna pas die services verder uitbouwen

Simpel ( eerder ingewikkeld ) als dat!

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    186
    je kan geen films afspelen of kopieren naar de HDD van de xbox 360 ... ook kan het niet andersom ... dus nee

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Als je mn eerste post leest zie je eigenlijk dat het niet echt nodig is om een HD DVD speler in te bouwen (als we het even alleen over films hebben..)
    Dit geld dan wel weer voor de mensen die ook (snel) internet hebben....

Mijn mening is in iedergeval dat MS er gewoon slim aan doet om geen HD DVD in te bouwen (gezien de kosten en dat de komende tijd er vrijwel niemand gebruik van zal maken).

18. Driesestig

Driesestig Afc Ajax!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar betreft het gebruik van games kan het toch wel nadelig uitpakken in de toekomst, toch?

Deel Deze Pagina