1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Review - Scores voor Singleplayer en Multiplayer

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Enygm, 21 apr 2003.

1. Enygm

Enygm Enygm

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de meeste reviews leest krijg je altijd een bepaalde score. Die score is meestal een gemiddelde van bepaalde factoren: gameplay, sound, ...

Zou het niet mogelijk zijn om bij de score van de gameplay een onderscheid te maken tussen singleplayer en multiplayer?
    (als er bots voor multiplayer voorzien is dat bijvoorbeeld een groot pluspunt voor de duur van de singleplayer. Morrowind is een dikke 0 op multiplayergebied, maar een ferme 9 op singleplayergebied)
    Ik weet ook wel dat sommigen zullen zeggen:"Lees de reviews, daar staat het in!", maar er zijn mensen die niet zoveel tijd hebben om een review te lezen en dan gewoon naar de scores kijken.

Ik heb geen Xbox live. (en waarschijnlijk zijn er nog duizenden anderen die het niet hebben)
    Ik wil het ook niet: het blijft duur voor de tijd die ik er kan insteken en 's avonds ben ik al eens blij dat ik niet moet spreken en wil ik rustig in mijn zeteltje een spelletje spelen.

2. Mike

Mike CuraƧao

Leuk Bevonden:
    3
    Als je alleen naar de scores kijkt weet je nog niks over een spel. Daarom moet je op de eerste plaats al de moeite nemen om een review volledig te lezen en bijbehorende argumenten te weten te komen.

Bovendien is een scheiding van punten niet echt nodig, omdat de multiplayer al meegerekend wordt in het gameplay- en houdbaarheidscijfer. Want een multiplayer mode heeft uiteraard invloed op die cijfers. Maar misschien is het iets waar we in de toekomst nog eens over kunnen nadenken.

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wel een goed idee vind ik. Zo kan je bijv ook revieuws maken over uc wat eerst niet kon omdat het single player een 0 was en met live hardstikke gaaf.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Kijk als je zo gaat redeneren dan luisteren we helemaal niet naar je :cool: Scores zijn uiteraard wel enigszins belangrijk maar het gaat vooral om de argumentatie. Zo zijn er zat games die ik erg leuk vind die een 'laag' cijfer krijgen. Had ik alleen het cijfer gezien had ik het afgeschreven, had ik de review + argumentering gelezen had ik het spel direct gekocht.

Mooie is dat we cijfers gaan afschaffen so..

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    186
    yeb cijfers zijn een moment opnamen ... dus het zal een aderlating zijn als deze er niet meer zijn...

6. ITNL

ITNL Guest

cijfers afschaffen is wel een goed id misschien, maar wel een eindoordeel.

7. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Precies. Want mocht je dan 'geen tijd' hebben om de review in zijn geheel te lezen kan je altijd ff snel de conclusie lezen. En dan krijg je wel een beetje een indruk van het spel. En cijfers afschaffen is misschien wel een goed idee. Want dan zijn er ook geen mensen meer die zeuren dat het te laag of te hoog is voor dat spel.

8. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind het goed dat er bij sommige games, bij de "eindcijfers" er een korte beschrijving bij staat, want dan heb ik geen zin/tijd om de hele review te lezen en dan lees ik die paar zinnetjes en dan krijg je toch een redelijk oordeel over de game. Maar om echt alles in en outs te weten lees ik wel zo nu en dan de hele review!

9. Enygm

Enygm Enygm

Leuk Bevonden:
    0
    Als je dan toch geen cijfers wil gebruiken, maar een conclusie over elk onderdeel op het einde van de review wil, dan zal ik mijn vraag eventjes anders formuleren:

"Kan er bij de conclusies op het einde een onderscheid gemaakt worden tussen Singleplayer en Multiplayer"

En ok, ik heb misschien gezegd:"ik heb geen tijd om de reviews te lezen", maar dat was zo ook niet bedoeld. Als ik 's avonds een spel kan spelen kan ik ook wel 5 minuutjes uittrekken om een review te lezen hoor.

Maar ik ga een aantal voorbeeldjes geven:
    Indiana Jones and the emperor's tomb: multiplayer: niet aanwezig, singleplayer: (voor mij) heeeeel leuk

Unreal Championship: Multiplayer: splitscreen, xbox live en is de max (denk ik), Singleplayer: er is een singleplayer gedeelte maar dat is niet supergoed

Midtown Madness 3: Multiplayer: verschillende opties, fantastisch via Xbox live; Singleplayer: er is een singleplayerparcours (en hier zou ik dan willen weten of dat dat de moeite is) (Als ik dan bij de conclusie zou lezen dat dit heel slecht uitgewerkt is ga ik geen moeite doen om iets te lezen dat bij mij toch niet binnenkomt)
    Als ik in een conclusie lees (of een cijfer zie) dat het singleplayergedeelte ongelofelijk is, dan zal ik die review wel lezen.

Maar om een lang verhaal kort te maken: "Zou je bij een eindoordeel een verschil tussen de singleplayer en de multiplayer maken"

(Sorry als ik moeilijk doe, dat is niet de bedoeling)

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wordt meestal gedaan. Althans; Beide gedeeltes worden altijd genoemd en beoordeeld middels argumenten.

11. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar een score geeft toch meestal ook al aan dat de game goed of slecht is. En je kunt kijken wat voor spel het is (denk aan aktie,avondtuur enz....). En dan nog wat screens bekijken en dan heb je denk ik wel een goed beeld over het spel. En trouwens dat van mensen die niet zoveel tijd hebben om een review te lezen dat is in mijn ogen: Lui }:]

Deel Deze Pagina