1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[tv] Buffy the Vampire Slayer

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door HellHound, 8 apr 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Morgenavond 9 April om 21.25 gaat Net 5 eindelijk weer verder met de serie Buffy the Vampire Slayer. Helaas gaat het hier wel om het allerlaatste seizoen en ik vroeg me af of er hier op het forum nog meer BtVS fans zijn. Ik ben best wel geintereseerd hoe jullie denken over de ontwikkelingen van de gehele serie.
    Zelf ben ik van mening dat de eerste 3 seizoenen de beste waren. Het waren nog echt typische monster of the week afleveringen aangevuld met dubbele afleveringen die 1 geheel verhaal vormden en uiteindelijk leidde tot een grote climax in de slotaflevering. Het was natuurlijk wel te verwachten dat de inspiratie voor dit soort afleveringen op zou raken, maar dat ze er toen op een gegeven moment maar een lovestory van gingen maken vond ik toch wel teleurstellend. Gelukkig kwam er later wel wat meer actie in en werd de serie ook wat meer volwassener al vond ik jammer dat de typische Buffy humor wat minder werd.
    Ik zit natuurlijk niet te wachten op posts waar alleen dingen worden gezegd als Buffy sucks/rulez of posts die geen enkele interessante bijdrage leveren.

2. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Euh... die ene musical was toch de laatste aflevering? :confused:

3. nickyb

nickyb ...

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind buffy the vampire slayer wel leuk om te zien(buffy zelf natuurlijk ook).
    vooral toen met die speciale troepen met Rily ofzo, ook met die vrouw die onsterfelijk was die de sleutel moest hebben van de poort van deze wereld en die van de andere wereld.
    maar na al deze afleveringen begon het een beetje saai te worden dus ik ben toen gestopt met volgen van de serie.
    BUFFY RULES!!!!!!:D

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nee hoor, die musical hebben ze gemaakt omdat een grote groep fans het wel een leuk idee vond en dit toen aan de producers hebben doorgegeven. Morgen gaan ze dus weer verder met een nieuw seizoen.

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    en toch is het een kut-serie }:]

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Re: Re: [tv] Buffy the Vampire Slayer

Bedankt, je doet je naam eer aan. :cool:

Laatst bewerkt: 7 mei 2003
  7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Morgenavond wordt de laaste Seizoen uitgezonden:'-(
    In de VS wordt wel gewerkt aan een spin-off.

Van mij mogen ze wel een serie maken rond Willow :9

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Is dat van die spin-off nu eigenlijk al zeker? Ze waren toch van plan om verder te gaan met Dawn als ik goed had begrepen. Ik hoop niet dat het een Buffy rip-off word.

Willow is zeker :9 , maar ik vond haar character toch minder geworden toen ze lesbisch werd, daarvoor was ze veel leuker. En als je dan al een lesbisch relatie aangaat waarom dan in godsnaam met die slome Tara.

De lekkerste characters blijven toch echter Buffy uit de eerste paar seizoenen, Vampier Willow (met zo´n lekkere leren outfit) en natuurlijk Bad Ass Slayer Faith.

9. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Dat was Once More with Feeling uit seizoen 6 en is een van m'n favoriete eps. Ja, ik ben ook een groot Buffy fan en dat allemaal door Shriko. Elke dag verscheen er achter zijn naam op IRC "Buffy" en ik raakte zo gefrustreerd dat ik het ook eens ging volgen. De serie sprak me gelijk aan, de personages, het verhaal, de actie... Vervolgens ben ik gelijk vooruit gaan kijken en nu loop ik gelijk met de Amerikanen. Volgende week weer nieuwe episode. Ondertussen ben ik ook terug gaan kijken en heb ik seizoen 1 en 2 ook gezien en 3 voor de helft. 5,6 en 7 ook helemaal. Dus nog de helft van seizoen 3 en seizoen 4 bijna helemaal en dan heb ik elke episode gezien. En het is jammer dat er nu een einde aan gemaakt moet worden, maar eens moet de laatste keer zijn... :'-(

10. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    :cool:

Ik kijk echt super veel series (Buffy, Angel, Charmed, Alias, Witchblade, Dark Angel, Friends, 24), maar Buffy moet toch wel een plekje op de eerste plaats hebben hoor! De hele serie zit goed in mekaar en het blijft spannend/leuk. Ik kijk stiekem wel gewoon de eps die in Amerika uit zijn gekomen en weet ook wat er nu verder gebeurt. Het wordt iig een stuk duisterder.. maar wat me toen ook opviel is dat de main caracters ook zo volwassen zijn geworden. In het verhaal, maar ook als acteurs. Willow met haar wicca-stuff is natuurlijk sw33t (check me avatar), maar naast Buffy is Faith ook een grote favouriet van mij! :9

Ik volg ook Angel op de voet en die twee series lopen erg goed in mekaar over. Dan zie je Angel weer bij Buffy, dan weer Willow of Buffy bij Angel. Ook Faith zie je bij beide series veel.

Erg jammer dat dit het laatste seizoen is en ik hoop dan ook dat ze een goede spin-off maken. Persoonlijk hoop ik niet op Dawn, omdat ik dat niet zo'n erg sterke caracter in de serie vind. Willow moet zeker blijven, misschien gaat ze wel naar Angel toe? Who knows?!

11. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Dan zit er voor mij ook niks anders op dan overschakelen naar Angel... :eek:

12. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik kijk precies hetzelfde rijtje:
    Buffy, Angel, Charmed, Alias, Witchblade, Dark Angel, Friends)

alleen ik heb de 1ste 2 afleveringen van 24 gemist en vond het dus zonde om de rest te gaan bekijken.

owh ja en ik volg the shield ook nog maar goed.

Ik vind buffy wel een vette serie en toen kwam er zo'n mooi einde dat ze in die hell mouth sprong. Gewoon een goed en mooi einde weet je wel. Komen ze met zo'n slome ka uu te robot aanzetten. Niet dat ik stopte met kijken ofzo :9 maar dat stuk vond ik toch wel minder

13. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Mjah, maar gelukkig kwam ze vlug weer terug... :cool: En ik vind Spike erg goed James Marsters erg goed acteren!

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zelf was ik in het begin ook niet echt een grote fan van Dawn, maar nu begin ik haar echt steeds leuker te vinden. De musical aflevering is idd fantastisch.

Angel kon mij eerlijk gezegd niet zoveel boeien, maar dat komt doordat je monsters in een keer in mensenkleding zag rondlopen en zich menselijk begonnen te gedragen zoals bijv. in die club met die zingende demon. Later namen ze dat in Buffy over en daar baal ik toch wel van.

Verder wil aan jullie tv programmarijtje toevoegen: The Sopranos, John Doe en Fast Lane. The Shield is overigens de beste serie van dit moment.

Laatst bewerkt: 8 apr 2003
  15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3

Mijn nummer één series! :cool:

16. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zijn jullie ook in het bezit van de Buffy dvd´s? Zelf heb ik seizoen 1, 2 en 3 en ik zit er over te denken om de resterende seizoenen via een australische site te bestellen (dvdcrave.com) aangezien ze daar een stuk goedkoper zijn dan hier in Nederland.

Vooral de dvd van seizoen 1 is vaag, die klapt namelijk open in de vorm van een crucifix.

Laatst bewerkt: 8 apr 2003
  17. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, daar heb ik het geld echt niet voor. Als ik ooit een paar reeksen tegelijk d.m.v. een interessante aanbieding kan kopen dan wil ik het wel overwegen. Nu moet ik het maar even doen met de lage kwaliteit capture eps. :)

18. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik neem aan dat je die Amerikaanse afleveringen via internet download. Bij welke aflevering zitten ze nu?

19. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    7x18 Dirty Girls :cool:

20. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Maar die zenden op 15 april uit ja..

Ik zou de dvd's ook graag willen hebben, maar je zit toch met die prijs he! Ik kijk ook telkens rond voor koopjes.. maar die zijn er bijna nooit..'

Jah.. Buffy heeft nog maar 6 eps te gaan.. *snik
    Ik voorspel alleen al dit: De laatste episode word fantastisch! (Hele Angel gang komt ook dan enzo.. ik verwacht er veel van!)

En over die zingende demon, die is nu gewoon een hoofdcaracter in Angel geworden. :)

Deel Deze Pagina