Tuurlijk kan het wel op die manier gebeuren, sterker nog zo is het in mijn omgeving ook een keer voorgekomen. Meisje maakt één keer een beetje vreemde opmerking, ouders flippen, kind verzint waarschijnlijk dingen erbij, en bam het zooitje is compleet. Hij is vrijgesproken maar je blijft altijd die naam houden. Ik vind de film juist zeer realistisch eigenlijk. En in de film werd hij ook vrijgesproken he
het is niet zo dat hij in de bak beland is. Het punt van de film is denk ik, dat die naam altijd aan je blijft hangen omdat 'kinderen hier toch niet over liegen'.
Het punt van de film is denk ik ook, dat er in dit soort zaken tot op de bodem uitgezocht moet worden hoe de vork in de steel steekt. Vaak wordt er gedacht, een kind liegt niet over dit soort zaken. Maar is dat wel zo? Kinderen liegen over van alles, dus waarom daar dan niet over. Het is een gevoelig onderwerp, en je moet het altijd serieus nemen, of niet?
Ik vind het tof dat een film mij doet twijfelen aan bepaalde standpunten waar ik eerder eerst compleet anders over dacht.